måndag 10 oktober 2011

Redan i augusti



Redan i augusti fixade jag mina växter för att de skulle överleva ända fram till frosten. Och det gjorde de också. Faktum är att de fortfarande lever. Bollkryssen blommar kanske inte lika ihärdigt som på den här bilden, men alla andra växter är fortfarande frodiga och gräsgröna.

Äsch, kanske ni tänker, men om ni bara hade vetat vilka tjusiga plastblommor som förkommit i mitt hem tidigare så hade ni också förstått att detta steg är enormt. Framförhållning i planeringen, blommor som överlever mer än fjorton dagar och skrytbilder som har någonting med blomster att göra. Ja, det vore en ren utopi i mitt förra lägenhetsliv. Men hus föder nya lustar. Jag bakar mer och planerar mer. Saker jag aldrig trodde att jag skulle ta mig an. Saker jag aldrig trodde jag skulle tala om. På bokmässan stod jag länge och höll i en trädgårdsbok, men där gick tydligen även min gräns. Jag kom i stället hem med en ny kokbok.

Blev ni mer "blommiga" när ni blev med hus, eller har det (ve och fasa) någonting med åldern att göra?

3 kommentarer:

  1. Tjusigt!

    Själv väntar jag fortfarande på att jag ska bli "blommig" (trots att jag bor i lägenhet) och kunna hålla någon lite blomma levande i mer än tre dagar.

    SvaraRadera
  2. Tror på huset! Man sitter där i trädgården och tänker att där skulle det vara fint med... eller går förbi dörren och önskar sig nått visst vid ingången att njuta av.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Har absolut inget med åldern att göra. Hur härligt är det inte med fina krukor och blommor utanför huset!

    SvaraRadera