fredag 3 februari 2012

Färgfokus





Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5 (eller Pinterest/color inspiration)

Så klart, ni gissade rätt allihopa! Ledig, sovmorgon, dricka kaffe, smoothie, baka semlor och mysa stod på dagens schema! Herre Gud så skönt, men dagen går fort ändå. Bara Pinterest kan ju få en timma eller två att försvinna, vilken missbrukare jag blivit. Jag är ingen Hemnet-knarkare helt på grund av denna nya inspirationskälla som aldrig sinar.

Den här gröna färgen, vet inte vad jag ska kalla den. Havs-, ädelsten-, butelj-, trädgårds-, aquagrön... eller? Kärt barn har många namn och just nu är den väldigt kär. Jag samlade den här, och alla fina färger som på något sätt omger mig, påverkar mig eller bara faller mig i smaken just nu.

Nu ska vi provsmaka semlorna. Hemmagjorda semlor med massa mandelmassa, finns det något bättre?

Önskar er en riktigt fin fredag!
Kram Anna


3 kommentarer:

  1. Det lät som ett bra val! Mums så gott med hembakade semlor, de är betydligt godare än köpesemlor enligt mig :). Ha en fortsatt skön fredag! /Jennifer

    SvaraRadera
  2. Låter ljuvligt! Jag hade tänkt baka semlor idag men med familjens hälsoläge känns det lite tveksamt... Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder! Älskar färgerna!
    Hembakta semlor är galet gott!

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera