söndag 11 mars 2012

Att sakta göra come back




Att komma ut, att träffa vänner, äta en god middag. Det både stärker och klär. Att städa, att skriva ett kort, möblera om lite, att sitta i solen mot husväggen, njuta av en semla. De mest vardagliga saker känns så fina när man legat nerbäddad och inte orkat med något.

Det sägs att hostan kommer sitta i ett tag. Och det är helt okej.

Tänk att snön på riktigt är på väg bort. Att snödropparna hittat fram. Att Loreen vann. Och fy vad vi tyckte synd om Danny. Han tänker nog inte på solen och snödropparna idag. Nej fy.

Och värst vad alla grannar klipper träden. Man drabbas lätt av trädgårdsångesten. Fast är man i vecka 35 borde man inte behöva tänka på äppelträd. Det får händiga mannen göra. Jag tänker på olika nyanser av grönt. Till barnrummet.

7 kommentarer:

  1. Härligt!

    Du har väl inte missat mitt tips om färgpaletter idag!? Jag bara tänker om du går i färgtankar :)

    SvaraRadera
  2. Det är ljuvligt att bli frisk när man varit krasslig ett tag! Skönt att du får några friska veckor innan det är dags. Klippa träden ja, tack för påminnelsen!
    Ha en fin kväll!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Din stackare som varit sjuk, det borde man slippa i v.35, men skönt att du är på väg tillbaka!

    Jag har också lite lätt trädgårdsångest, sköt på klippningen av träden en vecka till med motiveringen att det är nog äääännu bättre väder ute då ;)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Å vad skönt att höra att ni mår bättre! Visst är det härligt att njuta av det vardagliga. Jag har också varit hängig ett tag utan att egentligen varit direkt sjuk. Sover och sover men blir inte piggare, orkar mig knappt igenom dagarna. Men jo att det är vecka 35 kan ju ha betydelse :) Samma här, jag ser alla grannar klippa och fixa i trädgårdarna runt omkring. Tog hit min pappa som fick klippa i veckan och maken fick samla grenar i helgen. Skönt när det är gjort. Välkommen våren!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Skönt att du mår bättre! Vi har liksom skjutit det där med beskärningen av äppelträden på framtiden...:-) Jag tycker att du ska ta det lugnt och titta på vilka fina gröna nyanser t. ex. Farrow & Ball har. Det går att beställa hem färgprover från Tapetorama, då slipper du gå ut till någon butik.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  6. Härligt att du känner dig piggare!

    Och svaret är ja, d blir automatiskt så här mycket lego när man har en kille. :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så skönt att det går åt rätt håll. Vi har också varit sjuka hela februari med diverse olika åkommor. Trodde att det var över - att vi var immuna nu men som du såg så lyckades vi ändå dra på oss en magsjuka igen. Den tredje på en månad. Uschameja. Februari-mars är tuffa månader när man har dagisbarn, helt klart. Men nu vänder det! Sol, värme och endast friska ungar väntar. Och snart små bebisar. Wiii! Så fantastiskt detta kommer att bli.

    Kram och god natt.

    SvaraRadera