torsdag 22 mars 2012

Lite lila i hörnet av köket


Det tog några veckor, men nu är den här. Den lila fåtöljen, eller rättare sagt överdraget från Bemz, som gör överdrag till de flesta IKEA-fåtöljer och soffor. Fiffig och väldigt lönsam, vad jag har hört. Hatten av för bra idéer.


Favoritägget har fått komma fram för nu är jag sugen på påskpynt och doftljuset från KNY är snart slut. Undra vad nästa doft som flyttar hem hit blir? Vad är era doft-favoriter?



Och gårdagens film, The Hunger Games, jag förstår hypen. Inte alls så våldsam och brutal som jag trodde. Det var istället en futuristisk, annorlunda och delvis till och med lite romantisk historia som helt klart fängslade. Nu kastar jag mig direkt på bok nummer två, Fatta Eld i triologin.

4 kommentarer:

  1. Vad fint- den som väntar på något gott;) underbar färg...Kram

    SvaraRadera
  2. Fin! Kul med lite nytt. Våren gör alltid att jag vill förnya saker. På gott och ont... :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker lila färg. Önskar dig en härlig helg!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Så fint! Tycker Bemz är fantastiskt, gamla slitna möbler blir som nya bara så där *poff*

    Älskar ditt fat också, vilken fin mix!

    Trevlig helg Anna! Dags att ta sig ur morgonsoffan här...

    SvaraRadera