torsdag 31 maj 2012

31: YOU AGAIN


Halsband kommer från den där butiken i New York som hade öppet när vi råkade gå förbi, typ 23:30. Så förutom den galna påfågeln och elefantringen, blev jag även med detta halsband under tidernas mest konstiga (och roliga) after-dinner/natt shopping.


Väl noterat! Ny hårfärg för den med vässat detalj-öga. Lite skillnad från den här kalufsen. Det stod blond på förpackningen men gissa om jag blev lycklig när resultatet närmade sig rött? Min drömhårfärg är morot, jag är så avundsjuk på alla som föds med morotsrött hår. Är det inte det finaste! Åh, säger jag varje gång jag besöker den här tjusiga donnans blogg. Jag har gjort många besök hos värsting-frisörer och lagt ner tid på att förklara nyans, haft med urklipp men har aldrig någonsin lyckats få till den rätta färgen. En dag kankse. Tills dess nöjer jag mig med min hemlagade insats.
 

Lite trädgårds-prakt och så, av naturliga skäl. Jag, igen. Sista dagen i fotoutmaning, hos Kristina ser ni de andra bidragen.

Tack till Kristina som drog igång det här leken. En perfekt kom-igångare!

A Photo a Day:
01: You | 02: Breakfast | 03: Something you adore | 04: Letterbox | 05: Something you wore | 06: Makes you smile | 07: Favourite | 08: Your sky | 09: Daily routine | 10: Childhood | 11: Where you sleep | 12: Close-up | 13: In your bag | 14: Something you’re reading | 15: Happiness | 16: Morning | 17: Water | 18: Something you bought | 19: Sweet | 20: Someone you love | 21: Reflection | 22: Your shoes | 23: Something old | 24: Guilty pleasure | 25: Something you made | 26: Colour | 27: Lunch | 28: Light | 29: Inside your fridge | 30: Nature | 31: You again

5 kommentarer:

  1. Snyggt halsband, snygg hårfärg, snygg look på alla sätt. Du får mig att vilja skärpa mig i min amningsdvala och piffa till mig lite. Så vacker är du, min vän. Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Halsbandet är jättefint. Och du med såklart:)

    SvaraRadera
  3. Så härligt blågrönt, passar fint ihop med ditt fina "rödlätta" hår! ;) Det har varit fint att följa er på denna utmaning. Hoppas du får en skön start på juni! Kram

    SvaraRadera
  4. Inget häng ute idag precis. Fleccegalonisar blir dagens outfit till dagis. Vill bara säga att visst är Elsa en häftig donna! Om jag fick bli ung igen så skulle jag välja att bli en Elsa - inte verkar hon ha tråkigt eller leva på pasta korv middagar? Bara en sån sak som att bli bjuden på en liljekonvaljfest!

    Tack igår för din kommentar!

    SvaraRadera
  5. Inne och spanar in sista dagen av detta månadslånga fotande. Ett rejält halsband det där du!

    SvaraRadera