måndag 19 november 2012

Man ska aldrig känna sig helt bombsäker


Men hallå, när jag precis övertygat mig själv om att julen minsann inte ska innehålla någon gnutta färg ramlar jag över dessa skönheter från Sweet Paul, via Pinterest.


Sobert, pastelligt, sagolikt... måste nog vara det vackraste jag sett på länge...


...ja, hela magasinet är fullt av tjusigheter...


..som en blåturkos jul utan några som helst tankar till Hollywood eller Miami. Inget bling-bling, bara snyggt. Trodde att det var omöjligt i den färgskalan. 


Men. Sedan landar vi här. I det naturfärgade. Igen. Tillbaka till ruta ett. 
Inget nytt alltså. Ni kan lugnt somna om.   

11 kommentarer:

  1. Ja, visst blir man lite sugen, i ett ögonblick eller så. Det är ju så fint, men kanske finast i tidningen ändå.

    SvaraRadera
  2. Jag har också läst Sweet Paul ikväll. Så mycket fint! Jag föll framför allt för bilden med alla vita och silvriga bollar, kulor och honeycombs i taket. Funderar för fullt på hur jag ska kunna hänga massa såna här hemma på ett snyggt sätt, på julafton. :)

    SvaraRadera
  3. Fint du! Jag drömmer om en jul i vitt och mossgrönt. Men jag kan ju drömma på. För sådant julpynt har vi inte mycket av. Om ens något. När barnen väl får nys på de där jullådorna kommer de fulaste glittrigaste grejerna kasta sig upp och bosätta sig på mina fina oförstörda hyllor. Ve och fasa.

    SvaraRadera
  4. Tänk, när jag såg de där bilderna så tänkte jag att det där kommer Anna att gilla. Så rätt jag hade! :)

    SvaraRadera
  5. Ha Ha! Du är såå rolig. Turkos jul..nix hellre naturfärgad då. Gillar valnötter i alla former. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. men åh. herre gud så fint. har jag nå´t att somna till ikväll.
    jippppiii, fatta. vi ses på torsdag.

    kramkramkram.

    SvaraRadera
  7. Såååå otroligt fint! Och i ärlighetens namn inte så mycket färg heller. Skulle funka alldeles utmärkt hos färglösa mig iallafall :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. ha ha ha.
    jag skrattade gott när jag läste det du skrivit i detta inlägget.
    jag kan känna samma sak..
    men det slutar med de enkla och jordnära i alla fall.

    kanske ska man slå till och göra annorlunda i år ??
    ;)

    Ha en skön tisdag.

    SvaraRadera
  9. Jag har sett kulor som jag tror skulle få dig att välja det ljusa temat. I know I will!

    SvaraRadera