onsdag 21 november 2012

Om att rama in Guide to Manhattan-tavlan


Ingen har väl missat att Davis Ehrenstråhles Guide to Manhattan nu släppts i 2013 års upplaga. Bara i går blev jag via sociala medier uppdaterad på att (minst) sex av mina vänner klickat hem tavlan. Minst.

Quelle succé!! En bidragande faktor kan vara att bästa Sofia tipsade, eller kanske bara att man bittert ångrat att man inte slog till på 2010 års guide. Begränsad upplaga är ju ett ganska utslitet begrepp som man inte riktigt tar på allvar. Men 2010 guiden tog verkligen slut. Jag knep nummer 188.

Guiden från 2010 hänger uppe hos oss, men den låg länge kvar i sitt rör i väntan på att bli inramad. Jag ville ha en tunn, rundad, mjuk ekram och tillslut föll mitt val på budgetalternativet hos Hornbach. Det var helt omöjligt att hitta en prisvärd lösning enligt min kravspecifikation, men hos Hornbach (av alla ställen) gick det på mindre än två veckor i deras ramverkstad. Och yes, jag är mycket nöjd.

9 kommentarer:

  1. Den är så snygg! Fint med kvisten under också :-) Kram E

    SvaraRadera
  2. så bra med detta tips, eftersom jag klickat hem 2 (!!) av dem. en liten och en stor. hahaha.
    har en tanke med det ... ;) delar med mig imorgon.
    shiiiit vad det blir trevligt imorgon. och tydligen ska stället vara riktigt nice. kul!

    kram till dig din lilla rackarunge.

    ps. det har jag ju glömt att säga, att i min iphone har jag en bild på den riktiga skylten rackarungar. hahaha, var uppe på söder och käkade och gick förbi den-tänkte att jag skulle göra något kul med den ... sedan hände inget. hihi.

    SvaraRadera
  3. Rackarns vad snyggt det blev med ekramen. :) Tack för tipset om både tavla och ram! Kram

    SvaraRadera
  4. Funderar på att låta artilleriet ta hand om inramningen för mig. Kan vara värt de riksdalerna..

    SvaraRadera
  5. Hej! Är det den lilla eller den stora som du har på bilden? Såå fin!

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset om Hornbach! Vår New York blev toppenbra till en betydligt billigare peng.
    //Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Hur mycket betalade du för ramen? Gillar modellen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, runt 600 kr om jag minns rätt...
      /Anna

      Radera