fredag 12 april 2013

Dagen lack och gris i ugn


Fredag igen. Jag har bockat av världens längsta todo-list. Som en maskin har jag arbetat, en med övernaturliga krafter. Bäddad rent, gris i ugn (nu testar även jag pulled pork, som för övrigt verkar vara 2013 års hype. Alla gör det. Lite som dumplings 2012), ny sänggavel, färgat bryn och fransar, framkallat bilder, gjort lemon curd, lärt min son att klappa händerna, lagt in gurka och målat alla tio naglar. 


107 - Beige Boheme, 201 - Rose Paradis, 601 - French Riviera, 604 - Metropolitan


Jag har plantera blommor på utsidan kvar på min todo-lista, men de där naglarna är ju så hemskt fina nu.. Jag glömde liksom bort prioriteringsordningen lite.



Precis de här tonerna hade jag tänkt i sovrummet. Men nu köpte jag visst ett annat tyg till gaveln och känslan blev helt annorlunda. Nåja. Det kan ju vara bra ändå. Fast än att det inte blev exakt som jag tänkt från början. En bra sak att träna på i alla fall. Tänj tanken liksom. Nästa gång tänkte jag bygga hela stommen och då känns det lite viktigare att färger stämmer.

Nu återstår bara fyra av de nio timmarna kvar tills min gris i ugnen är redo att äta. Känns festligt med långkok, hoppas att denna gris är värd att vänta på. Önskar er en fantastiskt trevlig fredag på er!

6 kommentarer:

  1. ...och jag som just tänkte att "ja, ja, jag har ju inte hunnit en enda sak (okej, en sak har jag gjort, bakat en kaka, men det är också det enda) idag så jag kan lika gärna lägge ner ambitionerna och spendera lite mer tid bakom datorn" och så får jag upp det här inlägget... Puh! Du kunde inte skickat över lite energi hit?

    Och du... sänggavlen överst på länken... var det så du menade att jag skulle göra med dekorationsspikar, när vi pratade om det? Inte dumt alls i så fall. Mental note på den!

    SvaraRadera
  2. Jo, just det... jag har ju fatkiskt målat alla tio naglarna jag med idag. Med favoriten 107 från dina bilder. :)

    SvaraRadera
  3. Vi har precis ätit dragen gris:) så himla gott! Dock är mina naglar väldigt slitna, de får hamna på morgondagens todo...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Roligt med gris i ugn :-) Låter spännande. Det är ju verkligen sjukt hektiskt att vara hemma-mamma-ledig! To-doo-listorna kan bli huuur långa som helst ju, man kommer ju bara på massa man måste göra av att vara hemma. Eller hur? Själv har jag storstädat idag och verkligen skurat hela badrummet, som en annan hemmafru ;-) Ha en fin helg! Kram Elina

    SvaraRadera
  5. Oh så skönt att stryka streck efter på listan. Tjocka. Måste kolla in den där grisen. Har ju varit så nöjd med mitt fem timmarslamm men nio h-gris låter ju snäppet coolare.
    #frånenlistfascisttillenanna(n)

    SvaraRadera
  6. Åh vi åt också pulled pork idag men det blev pulled pork burgers, supergott!!
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera