söndag 18 augusti 2013

Söndag


Lever mig kvar semesterkänslan. Vill föga släppa tagen. Har aldrig varit någon stor fan av vardagen. Vill ha action och nya möten. Ofta. 
Mauri är ett av Barcelonas äldsta kaféer. Det märks. Publiken är varierad. Det är stammisar som känns som de gått hit sedan de satte upp den djupgröna plyschtapeten i rummet bakom toaletten. Det är hippa par som har vett att se tjusningen i mässinglampetterna med bollfrans. Men framför allt är det servitörer som ger en blasé notering om att vi möjligtvis önskar beställa något att äta, och dricka, men sedan har superkoll utan att göra någon service-minded-grej av det hela. 

Hit går man helt enkelt för stämningen, de små bakverken och gott kaffe. Det främsta viktigare än det senaste. Vi älskar det och jag lever mig kvar. 

Fabriken har dragit igång efter sommaruppehållet. Mauri blir mitt bidrag.      


7 kommentarer:

  1. Haha, skönt att ett ställe kan lyckas få plus för nonchalans hos servitörerna. Då har man riktigt lyckats på något sätt :)

    SvaraRadera
  2. Nu fick du mig att vilja ta första bäst flyg till Barcelona. Så härligt det skulle ha varit att skippa vardagen några dagar. Kanske har jag dock en spännande resa att se fram emot i höst (dock inte Barcelona men en annan av dina favoritstäder!). Ha nu en fin augustivecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Löööööövely!!!

    Och du, tack för att du bloggade idag, jippi!
    Love it!!!!

    u.

    SvaraRadera
  4. Bock på den! Kommer nog göra ett besök i september, jag går i dina fotspår ;)

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder! Synd att du försvinner från fabriken men jag fortsätter att kika in här! Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ja, jag gillar också när servitörerna lyckas med konststycket nonchalant superkoll service ;-) kram N

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag satt nyss och googlade på dopinbjudningar och hamnade här på din blogg. De harlequinmönstrade inbjudningarna du hade till din sons dop är fantastiskt fina och nu undrar jag såklart var du gjort/köpt/beställt dom! Hade varit supersnällt med svar! Förresten, härlig blogg du har./Anna

    SvaraRadera