fredag 6 september 2013

Löka lite







Okej. Jag förstår er. Förra inläggets rubrik väckte upprörda känslor. Ni känner er lurade. Förda bakom ljuset och snuvade på godsakerna. Förlåt. Men ska aldrig underskatta effekten av en bra rubrik. Lektion nummer ett på kursen om internet-kommunikation. Jag minns det som igår. Det var 2005 och herre gud vad vi skulle internet-utbild oss. Det är sant. Jag fick egentligen inte mer trafik för min uppseendeväckande rubrik, men mail och sms ramlade in. Kul. Speciellt nu när mitt bloggtempo avtagit något. Hjärta er!

Och med det sagt går vi vidare till löken. Precis som rubriken skvallrar om. Syltad lök. Förbannat gott. och bra att ha till det mesta. Mildare för magen än rå lök och mer smakrik. Den håller sig i kylskåpet ett par veckor, men brukar alltid ta slut snabbare än så. Jag använder min till sallader, hamburgare, omelett och biffmacka.

Syltad lök:
Skiva 2 rödlökar och lägg i en burk. Tillsätt 1 msk strösocker och 2 msk vitvinsvinäger. Krydda med ca 1 krm salt. Skaka burken. Klart!


4 kommentarer:

  1. Vet du Anna, du är så himla trevlig med dina braiga recept. Du skulle vinna ett pris för det tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hey, sitter du å lökar eller?

    - Hey, har du lök?
    - Lök?
    -Ja. Lökitimation!

    Sorryyyyyy kunde inte låta bli ... ;))
    Ses snart.

    SvaraRadera
  3. Det där skall jag bums prova på. Jag tokgillar lök och rå lök. Synda bara att man inte är så hemskt rumsren när man inmundigar dylikt.
    Och rödlök som är så vackert.
    Linnéa

    SvaraRadera
  4. Mums! Detta ska testas på direkten!

    SvaraRadera