måndag 23 september 2013

Måndag...


I Eat Cake in Bed. Ett av de första citatvykorten av Therese Sennerholt. Många fina nyheter i shopen, som Je t'adore

"Je pleure pas. La vie est belle. Le ciel est beau commas un bonbon. Merde, je n'ai pas peur. Je t'aime. Je t'adore. 

Detta vackra språk. Som musik. Och så hennes instagram-flöde. I dag, jag citerar: "Nobody texts faster than i pissed off female." Sant. Så sant. 


Sen vill jag tipsa om en fin-fin web shop. Casamina. I lördags mumsade jag i mig den sista rutan choklad av denna helt ljuvliga chokladen. Ekologisk 70% gourmetchoklad med mintsmak. Och jag som inte ens föredrar mörk choklad. Vilken vändning.  


Idag blev det höst. Vi krattade lövhögen till rätta. Igen. För att blåsten sedan skulle sprida ut alla färgglada blad på mattan. Igen. Naturens eget sätt att retas. Lite charmigt på något vis. 

Det är dags att plocka bort den dekorativa vedträdstapeln från öppna spisen, snart ska första mysbrasan tändas. Snart. Sådant man gör på hösten. 


Nya Gangnam style. Ylvis - The Fox. Precis när man trodde att 5-åringen hade glömt bort den tokiga mannen med knasiga dansen gör Ylvis entré och helt plötsligt sitter hon trollbunden och vill se räven dansa. Och prata. Och sen går mamman och nynnar på The Fox resten av dagen. Till och med inne på dagisgården småsjunger hon. Den tokiga mamman. Vi får helt enkelt utföra förbud som vi gjorde när Eric Saade kom indansande i våra liv. Huannemeja!


Här var det färgglatt. Mina H&M Home-kompisar i soffan kanske kan få sällskap av en randig zebra snart. Kanske en gul för att skoja till det. Sköj-sköj!

Det är höst, måndag och läggdags. 21:06. Bon nuit!

3 kommentarer:

  1. Det är så mysigt när man får börja elda och det blir kyligare ute!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl på många sätt höjden an mysighet! :)

      Radera
  2. Haha, älskar Ylvis! Nynnar på den dagligen! 12-åringen och mannen ser (hör) inte tjusningen men jag och 9-åringen gillar. :))

    //Camilla

    SvaraRadera