onsdag 23 oktober 2013

Nobelmiddagspiff, spagetti Carbonara och en slät kopp







Bildkällor: Rue Mag

Jag funderar lite på roliga saker. Saker som inspirerar. Uppenbarligen går jag igång på kontraster. Att krydda vardagen. Att göra oväntade saker. Bra saker. Överraskningar. Smått som stort. Jag ska ge några exempel. Hummertorsdag. Bio på lunchen. Hotellfrukost. Överraskningar på posten. Nya möten. Pick-nick på golvet. Bubbel till maten.  

Eller att ordna en brakfest, lika storslaget som bröllop fast i miniformat. Planering och förväntningar. Det får inte bli en massa ståhej och stress. Men ändå, en hejdundrans tillställning. Kanske på en vardag för kontrasternas skull. Tänk slätstruken vit duk och blomsterarrangemang. Dukning tar ju inte så himla lång till och med allt krafs på bordet syns inte graden av hur välstruken duken verkligen är. Men ändå, storlaget och småskaligt. Nobelmiddagspiff, spagetti Carbonara och en slät kopp. På sin höjd en chokladbit. 

Som den här fina dukningen. Snacka om piff. Fint med lite, lite, lite svart, vitt, trä, guld och grönt. Pom-pom kan måhända känns såå 2012, men här tycker jag att det tillför. 

3 kommentarer:

  1. Tror det behövs mer roligt och inspirerande i vardagen. Varför bara spara på det roliga till särskilda tillfällen? Inspirerande bilder och pom-pom känns helt rätt nu med :) kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Ja, jösses. Det där bordet skulle jag gärna slå mig ner vid. Och jag håller med, mer vardagslyx åt folket!

    SvaraRadera
  3. Genialt! Man borde helt klart ha mer fester och inte begränsa det till bröllopet, 30-årsdagen och 40-årsdagen. Och på en vardag, dessutom... genialt! Elin Kling sa en så bra sak i sitt sommarprat, som jag försöker tänka på så ofta jag kan "det är njutet i vardagen som gör det...".

    SvaraRadera