onsdag 13 november 2013

Man behöver alltså inte åka runt halva jordklotet. Om man inte vill.


Ibland gör man fynd helt enkelt. Igår kväll fyndade jag på Pinterst. Jag hittade den mest ljuvliga mappen Espresso Bars with Style vilket resulterade att jag vilja åka världen runt och dricka kaffe med stil. Eller besöka det här stället. Amsterdams häftigaste frisör. Snyggt med grått, skinn och gröna blad. Klipp mig! Klipp mig!


Vi drar vidare till Mexico och besöker Restaurang Malamén eller tar oss en rundtur genom att klicka här. Jag blir glad när offentliga miljöer tar tillfället att bjuda till lite extra. Lampinstallationer, golven, tavelväggarna. Kanske lite crazy, men absolut inte trist. 


På tal om knasiga tak. Resan går vidare till Kina, närmare bestämt GAGA restaurant in Shenzhen. Har ingen aning om var det ligger man jag är helt övertygad att det är värt en omväg! Check it out


Shopping och kaffe, vinnande koncept säger jag! Ljust, fräscht och dessutom roligt. Vad är det med färgglada dörrar som gör mig så glad? Här hade jag omöjligt kunna passera utan att gå in genom den gula dörren. Mission impossible! Från Kina till Australien, välkommen till Studio Bomba.


Hej kontrast. Y-stolar möter kina-poslin i taket. Och visst, ni tänker rätt. Vi borde passat på att besöka det här stället när vi ändå var i Kina. Lite kämpigt att ni behöva sätta sig på långflyg för att åka hit igen. Jobbigt och helt klart inte miljövänligt. Men ändå. Hur kul? Taiwan Noodle House 2 by i Beijing.


Nu är det dags att sova. (Gud, vad trött man blir av allt resande!) Jag checkar in på ME i London för här vill jag nämligen besöka deras Champagnebar, Atrium. Sedan är det tack och godnatt.  


När jag ändå är i London (jajamen, jag har lärt mig nu) går jag till Selfridges (ni minns väl vad jag sa om shopping och kaffe?) och besöker The Corner. Är det lika bra som på bilderna så dör jag nästan. Hello, I live here!


Innan jag reser hem stannar jag givetvis i huvudstaden jag längtar efter att besöka. Köpenhamn och restaurang Höst. Ta en titt på dessa bilder. Ojojoj!



Har vi ingenting på hemmaplan som känns kul? Jo. Absolut. Massor. I morgon gör jag återbesök på fina Nosh n Chow på Norrlandsgatan (jag måste bara vila lite först). Man behöver alltså inte åka runt halva jordklotet. Om man inte vill.  


5 kommentarer:

  1. JAAAAMENVISST!

    Det ska ju hända något i dem publika rummen. Love it!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur. Love. Love. Love.
      Våga mer - fega mindre! :)

      Radera
  2. Oj,oj,oj...vilka ställen! Jag vill åka jorden runt och dricka kaffe. Och kanske fota lite här och där också... Det får ingå i min vision för framtiden helt enkelt!

    Det kommer nog en liten tutorial på pionerna förresten...så att du får till några vackra paket till jul :D

    SvaraRadera